VVD BLADEL WIL REFERENDUM OVER MFA HAPERT
Bladel, 11 december 2015

De VVD wil, samen met de twee overige oppositiepartijen in Bladel, een referendum over de beoogde Multifunctionele Accommodatie (MFA) in Hapert. Bladels Belang pleitte in de Commissie Inwoners voor een raadplegend referendum. "We willen weten wat onze inwoners vinden van deze forse kostenpost", zegt Natasja van Deursen.

Met de MFA in Hapert, op de locatie van kerk en pastorie, is een investering van 9,5 miljoen euro gemoeid. De VVD en de andere oppositiepartij, Bladel Transparant, hebben zich achter het plan voor een referendum geschaard.

Coalitiepartij PRO5 staat afwijzend tegenover een referendum. "Er is genoeg volksvertegenwoordiging om dit project draagvlak te verschaffen", aldus Marcel Roks. "Het is een investering voor de hele gemeente Bladel, niet zozeer voor één kerkdorp."

Volgens onze fractie hoeven de kosten niet hoog te zijn, we zitten immers op 6 april 2016 al op het stembureau; dan wordt het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne gehouden.
(Deels overgenomen van het Eindhovens Dagblad)