Bladel, 28 december 2019

Sinds maart 2018 zit de VVD in Bladel in de oppositie. We streven er naar om desondanks onze keuzes altijd kracht bij te zetten. Zo heeft de VVD zich tijdens de vorige raadsvergadering hard gemaakt voor een gedegen voorbereidingsbesluit voor het plan Oud Veilig Oord (zie ook ons eerdere artikel). Een plan dat naar de mening van VVD Bladel een bungalowwijk moet blijven en niet op de meest onmogelijke plaatsen wordt volgebouwd met "hoogbouw". Het voorbereidingsbesluit werd uiteindelijk unaniem gesteund door de gehele raad.

Toch is de oppositie niet altijd even leuk, want zaken die je juist zo graag voor elkaar krijgt voor de inwoners van Bladel, worden wat lastiger. Een voorbeeld hiervan is het realiseren van glasvezel voor de HELE gemeente. Dit is iets wat voor de VVD hoog in het vaandel staat, maar door stroperigheid en andere keuzes van het huidige college lukt dit na al die tijd nog steeds niet. Ooit zullen we uit dit prehistorische dalletje herrijzen en weer technologisch vooraan komen te staan. Dat is ons motto!

Maar toch ziet de VVD dat in het huidige raadsprogramma ook mooie plannen kunnen worden bereikt. Plannen die wij ook in ons verkiezingsprogramma hadden staan. Plannen voor de Egyptische Poort, plannen voor passende woningbouw, plannen voor aanpakken van Den Herd. Dit laatste hoefde voor ons niet per definitie naar de Markt, maar wij zien hier wel degelijk de voordelen van in. Wij hopen dan ook van harte dat de plannen snel ter tafel zullen komen en dat alle gebruikers hier voldoende aan hun trekken komen. Zonder dat de kosten de pan uitrijzen en we gigantisch moeten inkrimpen qua grote zaal.

VVD Bladel zal de financiële huishouding van de gemeente krachtig in de gaten blijven houden. Sinterklaas spelen kan niet altijd. Keuzes maken is soms nodig.

De VVD wil dus ook niet de "zure oppositie" zijn en kijkt vooral naar de belangen van de inwoners. En het is dus al meer dan eens gebleken dat wij het volledig eens kunnen zijn met de coalitie of het college. Dit kan dus ook, dit is ook een kracht die we willen uitstralen.

VVD Bladel heeft het afgelopen jaar een aantal nieuwe leden mogen verwelkomen, een lijn die we graag willen voortzetten. Samen met de inwoners die al lang lid zijn, de nieuwe leden en alle inwoners die ons een warm hart toedragen, willen wij ons ook in 2020 krachtig maken voor mooie plannen, bestaand en nieuw. We willen blijven doen, en vooral doorpakken.

VVD Bladel wenst u allen een heel gelukkig, gezond en krachtig 2020. En we hopen u in 2020 een keer te mogen begroeten op één van onze openbare bijeenkomsten, om die krachtige vuist te blijven maken!
DE VVD, OOK IN 2020 KRACHTIG IN DE OPPOSITIE!

Namens VVD Bladel:
Pauline Hospel, fractievoorzitter