IN MEMORIAM BOY SWACHTEN
Bladel, 8 augustus 2017

Op maandag 7 augustus j.l. ontvingen wij het schokkende bericht dat onze burgemeester Boy Swachten is overleden. Boy was al langere tijd ziek, maar het afscheid kwam toch nog onverwachts.

Namens de VVD-fractie Bladel: Pauline Hospel, fractievoorzitter
Namens het Lokaal Netwerk VVD De Kempen: Hans Koster, secretaris

Boy is in 2009 benoemd als burgemeester van Bladel. In de jaren hebben we Boy leren kennen als een gedreven "mensen-mens". Hij was altijd geïnteresseerd in de inwoners van onze gemeente. Hij was één en al positivisme, enthousiasme en hield van een grap. Hij had ook een duidelijke visie op zaken en stak zijn mening ook niet onder stoelen of banken. Boy was iemand met respect voor anderen; en de inwoners van Bladel hadden ook veel respect voor Boy. Terecht!

Toen Boy in 2013 de eerste keer werd geconfronteerd met nierkanker, bleef hij positief. Hij zou winnen van de kanker. Hij werd geopereerd, waarbij niet alleen de tumor maar ook de nier werd verwijderd. Toen later bij hem uitzaaiingen werden geconstateerd bleef hij krachtig en moedig en ging keer op keer de strijd weer aan.

Helaas heeft zijn ziekte (en de energievretende behandeling)  er uiteindelijk voor gezorgd dat hij in oktober 2016 zijn functie moest neerleggen. Tijdelijk, dat was het uitgangspunt. En als het aan hem (en aan ons) had gelegen, was hij snel weer terug gekomen. Toch liep het helaas anders. De laatste weken ging zijn gezondheid verder achteruit en op 7 augustus is hij -- veel te jong -- overleden.
Wij wensen Lidy en Michael en de familie veel sterkte met het verlies van Boy.
Bladels burgemeester Boy Swachten (59) overleden