BLADEL NU ECHT OP SLOT
Bladel, 16 december 2016

En zoals de titel misschien doet vermoeden, geldt dat niet - of zeker in mindere mate - voor de ondernemers in het buitengebied. Nee, het geldt helaas voor nieuw beleid in de komende 40 jaar in de gemeente Bladel. Gisteravond tijdens de gemeenteraadsvergadering heeft de meerderheid van de raad (lees: de coalitie) de knoop doorgehakt, en een "go" gegeven voor het geld verslindende plan MFA Hapert. Het totale budget Majeure Projecten wordt door dit moloch van een plan opgeslokt. Helaas, voor lange tijd geen ruimte meer voor onze andere kernen, hooguit als we een financiële meevaller hebben vanuit het Rijk.

De VVD heeft - net als in voorgaande vergaderingen, al vanaf de eerste ontwikkelingen - aangegeven het niet eens te zijn met een plan tegen elke prijs. Zoals wel is gebleken, is ons de huidige prijs van 17,2 miljoen euro (!) te hoog, Veel te hoog! We houden ons hart vast voor verrassingen. En één van de verrassingen kwam al direct in het opvolgende agendapunt: de Najaarsnota. Toen bleek al dat de "energiebesparende maatregelen" voor de sporthal in Hapert NIET in de 17,2 miljoen euro zou vallen en hier ALSNOG een budget beschikbaar voor moest worden gesteld. Terwijl de sporthal wel onderdeel uitmaakt van het totale MFA-plan.... En de Fyra blijft in snelheid toenemen. Blijkbaar hebben de notabelen van Hapert, de coalitiepartijen en het college nog geen idee van het financiële drama waar we op af denderen.

Om u inzage te geven in het standpunt van de VVD omtrent de MFA-plannen in Hapert, kunt u hier het betoog lezen wat ik tijdens de raadsvergadering van 15 december heb gehouden.

Onze fractie hoort graag uw mening die u kwijt kunt via onderstaand formulier.

Let op: alle velden moeten worden ingevuld.

Naam:

E-mailadres: